fiasofie.blogg.se

Fia, ovo-vegetarian, glutenallergiker, kaninfantast, har katter, vaktlar, höns, sambo och är ganska arg ibland :)

Älgar finns i skogen...

Publicerad 2017-01-23 18:32:00 i Allmänt,

Efter nästan ett helt år i Småland hade jag inte sett äglar en enda gång.... Jag var ofta i skogen och red och körde mycket bil genom skogen också. Men jag lyckades inte se någon... 

Sen en dag i december förra året så bara stod det en älg, mitt på vägen framför mig och ville inte flytta sig. Det var så himla häftigt! 

Ser ni hur nära den var?! Och jag hann ju stanna och ta upp mobilen och fota den flera gånger.  Det var så himla häftigt! 
 
Sen dröjde det inte många veckor tills jag såg en älg igen. Och nu 1,5 månad efter jag såg den första älgen har jag sett älgar 5 gånger!
"Tycker det är helt sjukt att det finns så stora djur helt vilt... Men det tycker inte en annan smålänning som sa så här till mig Haha var glad när de inte är på tomten.. du är en stadsunge.. vi tycker det är helt sjukt om nån blir skjuten i vår kommun"
Jag har vuxit upp i Malmö och där vet väl de flesta hur det går till.... Suck :( 

Idag såg jag i alla fall några älgar när jag var ute och red, det var häftigt :) Ponnyn såg älgarna först så klart :) 

Nej nu måste vi måla taket i badrummet... Vi håller på och renoverar/bygger badrum  nummer två under vårt förhållande. Lite drygt och dyrt men det bara blir :P Blir i alla fall billigare det här än det förra och det är bra! 

Ha det nice! Och akta er för älgar.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela